Puslapis 11

Dvieju akumu sujungimas

Parašytas: 03 Geg 2008, 00:39
karambas
Norejau paklausti ar tai nepakenks elektronikai. Pas mane yra du akumai. Vienas priekyje kur ir turi buti, o kita isidejas i bagazine ir naudoju tik aparaturai. As juos sujungiau i bendra grandine (lygiagreciai). Pasidariau taip, kad ijungus jungikli ir vaziuojant juos abu krauna, o kai stoviu kazkur tada pagrindini akuma atjungiu ir naudoju tik ta kuris bagazinej. Ar toks akumu sujungimas nepakenks?

Parašytas: 03 Geg 2008, 00:51
krax
a nax to reikia? :roll:

Parašytas: 03 Geg 2008, 02:38
NightBoy
krax rašė:a nax to reikia? :roll:
elementaru watsonai, aparatura pas ji gal labai per akumus kerta, tai viena pasilieka dar cali uzvedimui, kad stumpt nereiktu :lol:

Parašytas: 03 Geg 2008, 03:11
Tornado
nu nea... jus su akiniais tai valdot :D

Parašytas: 03 Geg 2008, 08:47
TANKYSTAS
Tornado rašė:nu nea... jus su akiniais tai valdot :D
true true :D

Re: Dvieju akumu sujungimas

Parašytas: 03 Geg 2008, 15:28
Vytautas88
karambas rašė:Norejau paklausti ar tai nepakenks elektronikai. Pas mane yra du akumai. Vienas priekyje kur ir turi buti, o kita isidejas i bagazine ir naudoju tik aparaturai. As juos sujungiau i bendra grandine (lygiagreciai). Pasidariau taip, kad ijungus jungikli ir vaziuojant juos abu krauna, o kai stoviu kazkur tada pagrindini akuma atjungiu ir naudoju tik ta kuris bagazinej. Ar toks akumu sujungimas nepakenks?
Teoriškai nepakenks, tačiau Calibros generatorius jų pilnai neužkrauna (ką jau kalbėti apie pusę įkrovos -- reikėtų pamatuot elektrolito tankį aerometru ir būtų viskas aišku). Aš siūlyčiau daryt kitaip -- nusipirkt naują padorios firmos akumą, kokių 72-75Ah (galima ir šiek tiek talpesnį, jei tilps į akūmo vietą) ir nesukt sau galvos.
Beje, minėjai, kad naudoji kažkokį tai jungiklį... Iš kur tokį gavai? Ten reikia minimum 150A laikančio jungiklio (jei starterį suki kai abu akūmai įjungti į grandinę)?
Dėl išsikrovimo apsaugos (kad galėtum užsivest), reikia pasistatyt voltmetrą. Minusas tas, kad jį tektų nuolat stebėt... Kažkur mačiau vieną schemutę, kad pasiekus tam tikrą įtampos vertę, suveikia indikacija (garsinė ar šviesos signalizacija). Deja, neprisimenu kur ją mačiau.
P.S.: kas ten pas tave per aparatūra ir koks akūmas po kapotu stovi (amžius/talpa/aptarnaujamas ar ne)?

Parašytas: 03 Geg 2008, 22:21
CTAPblK
seip du akumus ne tik ne dakraus bet ir deks tavo pravodke, saugikliai, davikliai. reles, lemputes ir taip toliau. po kiek laiko 1 akumo bus mazai ;)
pamatuok voltus kai du akumai sujungti. o amperazas irgi pliusojasi :!:

Parašytas: 03 Geg 2008, 22:25
Vytautas88
CTAPblK rašė:seip du akumus ne tik ne dakraus bet ir deks tavo pravodke, saugikliai, davikliai. reles, lemputes ir taip toliau. po kiek laiko 1 akumo bus mazai ;)
pamatuok voltus kai du akumai sujungti. o amperazas irgi pliusojasi :!:
Lygiagrečiai sujungtų maitinimo šaltinių įtampa išlieka ekvivalenti vieno maitinimo šaltinio įtampai!
Matyt, sumaišei su nuosekliuoju jungimu. Be to, nesupranti kas yra sąvoka "srovė". Amperai "nesisumuoja". Na, sujungus du akūmus lygiagrečiai, gaunama suminė srovė, tačiau tai tik į naudą! Aišku, jei generas būtų galingas.

Parašytas: 05 Geg 2008, 17:10
Ricco
Antra akuma krauti per galinga dioda ir naudoti tik garso aparaturai.Lygiagreciai jungti abu nepatariu

Parašytas: 07 Geg 2008, 19:50
karambas
Akumas Baner firmos atrodo ir 55. Pirktas pries ziema, o bagazineje esantis akumas taip pat lgiai toks pats tik truputi senesnis. Gal ne taip supratot. Atjungus pagrindini akuma srove nepaduodama tik i aparatura, o i visur kitur ji eina kaip ejus. Nebandziau testuot kokia srove buna, kiek isikrauna ir t.t., bet iki siol dar nebuvo jokiu problemu su akumais.