Puslapis 12

perkant 4x4?

Parašytas: 14 Lie 2010, 21:25
PoWILAAs
Sveiki, ką žiųrėti būtent perkant su 4x4 sistema calibra?kur pagrindinės šios sistemos problemos?

Re: perkant 4x4?

Parašytas: 14 Lie 2010, 22:36
Dochturbo
Db susidūriau pats su tokia problema kad kardano pakabinamo guolio gumos niekur negaunu tai jei yra galimybė pasižiūrėk ar nesuplyšusios gumos pavažinėk ir žiūrėk ar jaučiasi kokia vibracija su tuo irgi jau susidūriau ir bėda esu beveik įsitikinęs tame kad buvo išsidėvėjus kardano kryžmė ir turėjo laisvumą bet kryžmę manau nėra sunku gauti o gumos tai visdar tebeieškau :D Pasitikrink ar meta kokias 4x4 klaidas kompas ir būtų kaip ir viskas. Aišku dėl prižiūrėjimo mašinos daug nežeminsi ir turėsi stengtis išlaikyti visas 4 padangas vienodai nudilusias ir vienodų išmatavimų ratlankiams tas irgi galioja :roll: Su 4x4 kolkas tik tiek bėdų turėjęs išskyrus kad kompas buvo parėjęs :roll: Spėju tą baltą nusižiūrėjęs :D
Beje pamiršau paminėti kad netinkamai eksploatuojant gali greit sugadinti razdatkę o remontas jų brangus o kad kitą gauti teks paieškoti nors pardavimui turiu vieną :D

Re: perkant 4x4?

Parašytas: 15 Lie 2010, 09:48
PoWILAAs
na taip mastau apie tą baltą, o konkrečiau kas dar su priežiūra susiję, sakai tinkamai eksplotuoti tai gal galima plačiau?ten reik tepalus keist toj sistemoj ar dar ka?

Re: perkant 4x4?

Parašytas: 15 Lie 2010, 18:08
Dochturbo
Svarbiausia kad būtų vienodų išmatavimų ir vienodo susidėvėjimo visi 4 ratai ir žeminti mašiną galima iki 35mm dėl galinių ratų išvirtimo. Važinėjant su 4x4 nenaudoti rankinio aišku važiuojant čia turiu galvoj o kaip stovėjimo stabdį tai aišku galima naudoti :D Aišku nerekomenduojama startuoti redlainais iš vietos su 4x4 nes tada didžiausias krūvis razdatkei nors aišku kur 8v o kur 16v turbo tie krūviai aišku skiriasi o dėl tepalų keitimo ar kažko tokio tai nieko ten ypatingo nėra. Ir šiaip patarimas nesant reikalui nevažinėti pastoviai su 4x4 geriau pataupyti razdatkę ir važinėti ištraukus saugiklį tik varant priekiui.
Pagrindinius dalykus kaip ir paminėjau atrodo :)

Re: perkant 4x4?

Parašytas: 15 Lie 2010, 19:05
esherys
tepalai zinoma kad keiciami kaip ir galiniam tiltui ar greiciu dezei. su ta eksplotacija-prieziura tu perlenki toks jausmas kad tu i tai ziuri kaip i kaska super duper. prieziuros tos kaip ir kokiai greiciu dezei, nieko ypatingo ten nera.

tik kaip minejo nedek bile kokiu padangu ir prisiziurek slegi, stai ir viskas ko reik.

PERKANT kaip ir visada ziuri kad niekas nebildetu, nevibruotu pvz. kaip Dochturbo kardanas (simptomu klausk jo as nesusiduriau) neleistu tepalu ipac pro rasdatkes alsuokli ant kurio uzmauta slanga daro kilpa iki vairo mechanizmo i virsu poto eina zemyn, jei pro ten bega o vairo stiprintuvo bakelije dingsta vadinas pramustas vts stumoklis.
pacios razdatkes silpna vieta visco ja galima patikrinti taip.
paemi dankrata pakeli priekini rata pvz. vairuotojo, uzvedi (kad sudirbtu vts stumoklis ir suspaustu sankabele razdatkej) tada rankomis suki rata pajusi pasipriesinima tai prasisuka visco, sukant rata per jega (nevarant iki apsisikimo) man per kokias 4sek pasisuka 90laipsniu kampu, pas dosmaster buvusia kaip jis sake sukos vos ne dvigubai ilgiau.
jei ratas sukasi laisvai tai tada 4x4 nedirba, kodel priezasciu gali buti daug... elekronika, hidraulika, dantraciai, vts stumoklis, sankabele, galinis tiltas, arba nera kardano ar pusasiu :)

NUPIRKUS kaip daugelis (bent jau as) keiti tepalus dirzelius nes velniai zino kas ten supilta ir kada, tokiai greiciu dezei ar galiniam tiltui gali tik ir pasitikrint o vat razdatkes tepalus ir vairo stiprintuvo (nes eina tapati sistema kuri spaudzia vts) rekomenduoju pasikeist.

biskis info viewtopic.php?f=31&t=6476" onclick="window.open(this.href);return false;

PS. tikuos neveltui sita litanija rasiau :D
PPS. dar ir Dochturbo spejo aplenkt :D

Re: perkant 4x4?

Parašytas: 15 Lie 2010, 20:27
Dochturbo
Tai kad vos ne valandą rašei po mano paskutinio posto tai kur neaplenksi :lol:

Re: perkant 4x4?

Parašytas: 15 Lie 2010, 21:09
esherys
tai neskubant su perekurais, paredaguojant 5kartus :D

Re: perkant 4x4?

Parašytas: 15 Lie 2010, 21:10
J-o-n-c-e
Nu bet už tai dabar tavo postą galima į vadovėlį dėti :)

Re: perkant 4x4?

Parašytas: 16 Lie 2010, 02:14
calibra
tik iseini kuriam laikui, grizti, ir jau nesamoniu prirasyta :)))

Esherio parasytas budas "patikrinti viskomova" yra daugiau nei juokingas. Patikrinti viskomovos bukle iranga is esmes turi tik du kentai - vienas sveicarijoje, kitas svedijoje.

Buvom kazkada sumaste savo patikrinimo stenda-stakles pasigaminti su dinamometriniu matuokliu, bet, kadangi nusipirkti nauja viskomova ir pigiau, ir paprasciau, nesukom del to pautu.

Esherio parashytas budas tinka is esmes tik patikrinti ar 4x4 veikia. Bet patikrinti galima ir ant zvyro sustojus, ar kad ir ant asfalto staigiau is vietos pajudant - nereiks nei masinos domkratu kilnoti.

Pabreziu, kad praktiskai visos razdatkes vidines detales yra deficitines. Viskomovai galutinai uzlinkus shaibom isheina visos, arba beveik visos kitos razdatkes detales. Esme paprasta - gale ir priekyje ant asiu skirtingi perdavimai (3.72 vs. 3.70 berods, kadangi senai tuo jau domejausi, skaiciai gali siek tiek skirtis), del ko razdatke net esant idealiai ratu geometrijai, padangu nusidevejimui ir t.t. vis tiek patiria tarpasini skirtuma, kuri ji ir kompensuoja. Kai viskomova perkaista, skirtumo pradeda kompensuoti tik epizodiskai, kai viena karta tiesiog uzsiblokavus razdatkei (=nebekompensuoja skirtumo) skirtumas susikompensuoja ant luztanciu razdatkes kardaneliu, planetarinio mechanizmo/dantraciu.

Visos detales is esmes prieinamos tik naudotos ir labai retai ju galima nusipirkti sveiku, todel, dazniausiai suluzus vienai ar kelioms razdatkes detalems perkama visa razdatke is naujo.

Pats pigiausias razdatkes gedimas - susidevejusi razdatkes sankaba :) Bet cia retai buna, nes sita "liga" dazniausiai uzpuola tik tvarkingai vazinejancius piliecius. Nesuplyses VTS'as (beje, cia musu su dosmasteriu neteisingai naudojama savoka, bet labai prigijusi hidraulinio stumokliuko apibudinimui), ir visos metalines razdatkes detales yra deficitas.

Dar is 4x4 bedu - gali sugesti hidraulinis akumuliatorius arba solenoidas. Zodziu, yra dx kam sugesti.

Galinis reduktorius nors ir prisuktas 4'iais varztais, atsisuka labai sudetingai. Faktiskai reikia nuimti galine pakaba. Kardano granatos guma pas 99% 4x4 calibru suplysus. Man pakabinami guoliai su gumom ir nuimto kardano balansavimu kainavo ~550 Lt. Visi tie bajeriai sudejus i bendra skaiciu, sudaro visai nejuokingas ir nemenkas sumas.

Taciau, nusipirkus tvarkinga 4x4, surinkus informacija kaip ja priziureti ir palaikyti tinkamame stovyje, negalesi pazinti masinos :) Nuo fwd 4x4 valdymu skiriasi kaip (atsiprasau uz ishsireiskima) birka nuo svilpuko. Taip sakant, kartais netgi labai verta isleisti neprotingus pinigus uz dar durnesne pramoga ir pojucius. Sia ziema mano caly labai retai vaziavo tiesiai :) Pagaliau pajauciau, kad idetas darbas ir pinigai atpirko teikiamais malonumais.


Jeigu kam kokios pagalbos del 4x4 reik, kreipkites asmeniskai, patarsiu/pakonsultuosiu. Pats retokai cia beuzsuku.

Re: perkant 4x4?

Parašytas: 16 Lie 2010, 09:43
J-o-n-c-e
O.T.
O.M.G Calibra grįžo :) ir iš kart teksto, jau net pasiilgau :D

Re: perkant 4x4?

Parašytas: 16 Lie 2010, 12:16
esherys
o man juokingas tavo budas, kadangi neina-neapsimoka pamatuoti visco mikro niuton metrais tai tada statom ant zvyro ir ziurim ar velias ratai :lol:
galiu pasakyt kad mano ant zvyro prasuka kaip ir dosmaster ir is to tu nepasakysi pas ka rasdatke gyvesne, bet jei sustatysi calibras ir prie kiekvienos priejes prasuksi rankom ir pajusi kad pvz sitai tai sukasi lengviau ir greiciau tai reiskias ten ir tos jegos maziau perduoda, tai taspats kas ant tu stakliu viena gala suka kitam matuoja koks pasipriesinimas tik kad cia su rankom is akies. tik tam reikalui reikia palyginimo jei nezinai kaip pas kitus neturesi su kuom palyginti. todel as ir parasiau is atminties kaip pas manes sukas kad galetu orentuotis.



Esherio parashytas budas tinka is esmes tik patikrinti ar 4x4 veikia.

jei visko mirus ar beveik mirus manau turetu puikiai jaustis o nestatyt and zvyro tuo labiau asfalto ir draskyti ta rasdatke greiciu deze sankaba ir tt. taip isliejant savo pykti, kad nezinai tiksliu skaiciuku :lol:



Kardano granatos guma pas 99% 4x4 calibru suplysus.

gerai kad ne 100% buvo suplysus priburiau, mazdaug po metu ziurejau puikiai laiko 8)

Re: perkant 4x4?

Parašytas: 16 Lie 2010, 17:11
calibra
Nepyk, brol, bet vel pjauni konkretu gryba. Matyt, todel, kad nesi mates kaip atrodo viskomovos testavimas. Visu pirma, matuojama trys dimensijos - laikas, niutonai ir temperatura.

Visu antra, tai, kad tu savo razdatke lygini su dosmasterio, parodo, kad lygini bybi su pirstu - pas dosmasteri razdatke i gala perduoda 60Nm, pas tave - 90Nm, ir skirtumas c20ne/c20x vs. c20let razdatkese ne tik viskomovoje, JEI KA.

Dar karta (ir paskutini) sakau, kad viskomovos bukles tokiu budu nepamatuosi. Jei tuo netiki - pasidomek giliau.

Antras dalykas - nematau prasmes kilnoti rato ir sukalioti - is to maksimum ka gali nustatyti, tai ar pakelus ratus tiek, kad prasisuktu ir priekis, ir galas klausytis ar prasukinejant nera traskesiu ir pan. TIK TAI TIEK. (ir tai, sitas testas labiau turi prasme tada, kai 4x4 jau NEBEVEIKIA, o ne kai veikia).

Del pacio 4x4 veikimo patikrinimo - tam nebutina buti negru ir kilnoti masina domkratais. Paprasciausiai is vietos spusteli ir per pirma puse sekundes tampa aisku.

Jei pas tave kardano granatos guma sveika (beje, sunku tuo patiketi, noreciau pamatyti foto :) - sveikinu, busi vienas is nedaugelio, pas kuri tokia yra. Esu mates daug 4x4 ir pas visas ji buvo parejusi (kita vertus - no big deal). Justas, kuris 4x4 calibru yra pardaves turbut >10 irgi nera dar nei karto mates sveikos ir turint galvoje, kad tu savaja irgi is jo pirkai, tai tampa dar labiau keista :)


edit : dar karta paskaiciau - kaip supratau, ir pas tave buvo suplysus, bet susitvarkei? Uzdejai kita guma ant virsaus? (nes originali guma yra ipresuota ir keiciama tik su pacia kardano granata komplekte)

Re: perkant 4x4?

Parašytas: 16 Lie 2010, 20:26
PoWILAAs
na matau nėra beveik šansų rasti tvarkingą 4x4, na mėginsiu pažiūrėt tą baltąją, gal kas nori kartu? :lol: :lol: :lol: , šiaip kalbėjau su vienu žmogum kuris autodinoj dirba tai irgi sakė kad žiūrėt ar alsuoklis nevaro tepalo, ar apskritai sistema veikia, klaidas pažėt, o apie tą siurblį hidraulinį berods sakė jam kaip ir yra tarnavimo laikas gal 90000 jei neklystu :roll:

Re: perkant 4x4?

Parašytas: 16 Lie 2010, 20:58
Dochturbo
Literatūroj rašo kas 54000 mylių arba kas 6 metus :)

Re: perkant 4x4?

Parašytas: 17 Lie 2010, 16:11
calibra
jokio papildomo hidraulinio siurblio nera nei kad bet kurioje FWD calibra'oje. 4x4 hidraulikoje pompos vaidmeni atlieka vairo stiprintuvo pompa (arba "siurblys").

Tikriausiai galvoje zmogus turejo hidraulini akumuliatoriu. Taip pat is dylanciu detaliu yra ir hidraulinis stumokliukas (sitas turetu laikyti gana ilgai, jei sistema tvarkinga ir idetas tvarkingai) ir razdatkes sankaba (per ilga laika susidevi frikcinis disku sluoksnis, o tu disku ten yra ne vienas ir ne du, gal koks 10 - dabar jau nepamenu, o iki garazo toli) :)

Siaip ar taip, sistema galima ir susitvarkyti per laika. Pvz, as is viso rekomenduociau ant asfalto vazineti atsijungus 4x4 ir taip tausoti sistema. Isijungti tik startui arba esant slidziai dangai :)




p.s. galima padaryti 4x4 valdoma mygtuku, pvz, kaip pas mane. Nereiks jokiu saugikliu traukineti ir pan. Paspaudei - 4x4 veikia. Paspaudei - isjungei.

Re: perkant 4x4?

Parašytas: 19 Lie 2010, 18:57
PoWILAAs
taip turejau omeny hidraulini akumuliatoriu, kadangi dar nelabai susidures su opelio 4x4 tai nezinau tinkamu pavadinimu :roll: , o beje pas tave i gala paduota daugiau nm nei turetu but jei gerai pamenu?tiesa abu galiniai ratai turi susiblokuot kai priekis prasikasa? :roll: jei ka sory uz kvailus klausimus bet kadangi noriu pirkt toki aparata bent kazkiek reiktu greitos info :lol: beje vedant reikia stabdi laikyt kad nedegtu po uzvedimo 4x4 lempute? ir dar klausimas, apziurejus ta baltaja calibra pastebetas toks dalykas Paveikslėlis ar buvo tokios originalios grubletos siules?nes pas mane tai toj vietoj lygu prie "stakanu". Beje dar pastebetas vienas "tiuningas" is vairo stiprintuvo bakelio isvesta slangute i nedidele talpa, ar turejo ant 4x4 sistemos stiprintuvo bakelis alsuokli kazkoki?ar cia gali but padarytas toks "tiuningas" kad per razdatkes alsuokli nebegtu tepalai?beje nei is razdatkes alsuoklio tepalai bega, tai i kokia suma galima isokt sita problema tvarkant jei viskas kitas veikia? :roll:

Re: perkant 4x4?

Parašytas: 19 Lie 2010, 19:48
Dochturbo
nu kad razdatkės alsuoklis nesiveda į stiprintuvo bakelį :roll:

Re: perkant 4x4?

Parašytas: 19 Lie 2010, 20:21
PoWILAAs
kiek zinau vedasi tada kai leidzia riebokslis ir tepaliukai per alsuokli bega, taip padaromas laikinas sprendimas :lol: bet as klausiau ar yra apskritai ant stiptintuvo bakelio koksnors alsuoklis ar jis aklinai uzsidares be jokiu vamzdeliu atviru?nes ten arba padarytas toks dalykas pacio, arba ir pas kitus ant 4x4 yra alsuoklis?

Re: perkant 4x4?

Parašytas: 19 Lie 2010, 20:26
Dochturbo
stiprintuvo bakeliui nereikia alsuoklio nes jo kamštelyje yra skylutė tdl bakelis visiškai sandariai neužsidaro

Re: perkant 4x4?

Parašytas: 20 Lie 2010, 17:42
PoWILAAs
na o dėl kitų klausimų gal kas ką žino?nes ant dienų man reikia susižiūrėt viską 8)

Re: perkant 4x4?

Parašytas: 21 Lie 2010, 15:40
calibra
vienu metu pas calibra visi 4 ratai niekada nesisuka. Regis daugiausiais buvau mates 3 besisukancius ratus vienu metu :) Kadangi gale reduktorius irgi laisvas (kaip ir priekinis), tai normalu, jei prasisuka tik vienas galinis.

Ten su tom rauksletom siulem lyg ir viskas ok, nebent as kazko nesupratau.

Standartiskai pas calibra i gala paduoda ~30% i gala, pas mane padaryta, kad paduoda 50%, t.y. priekis/galas gaunasi 50/50.

Su let'u ta pati padaryti galima TIK pakeitus viskomova i NESTANDARTINE (pvz, as kaip tik tokia nusipirkes nauja, kurios man jau nebereik, nes neturiu let'o).

Stabdi laikyti ar reikia, jau nepamenu, nes pas mane perdaryta i mygtuku valdoma 4x4, t.y. as neduodu kompu valdyti razdatkes, pats sprendziu, kada ijungt, kada atjungt :)

Kas liecia vairo stiprintuvo bakeli - ji share'inasi vairo stiprintuvas kartu su 4x4. Ten (gal ir klystu, dabar ner kaip paziureti) ar tik pats dangtelis nera su alsuokliu, t.y. tokia nedidele skylute?

Re: perkant 4x4?

Parašytas: 21 Lie 2010, 21:35
PoWILAAs
yra, žodžiu dar kartą apžiūrėjau, tai padarytas įdomus dalykas, išvesta šlangutė iš razdatkės alsuoklio ir nuvestas iki traverso :lol: kaip supratau kad razdatkė švari būtų :lol: na įdomiai taip, turbūt tepaliuką varo, beto meta 31 klaida, no engine rpm signal ar kažkas panašaus :) tai tiek, pakabinamas guolis su sveika guma, galines gumos granatų sveikos, daugmaš kaip ir normali sistema, bet tas "alsuoklis" iš razdatkės tai atkratė norą truputį :roll: gal geriau blokiruotę susidėt, jei dar rast truputį dėvėtą :lol: nors aišku ji 4x4 neatstos :D

Re: perkant 4x4?

Parašytas: 21 Lie 2010, 22:34
Dochturbo
dėl 31 klaidos tai ją turėjo rodyti jei diagnostiką darei neužvedęs užvedus jo nemeta. O dėl razdatkės jei taip nori 4x4 tai turiu pardavimui gerą razdatkę bet aišku tai jau papildomos išlaidos prie mašinos kainos :D

Re: perkant 4x4?

Parašytas: 22 Lie 2010, 18:37
calibra
fwd ir liks fwd, nepaisant to ar ten bus vienas varomas ratas, ar du.
Dochturbo turi turbut c20xe razdatke pardavimui, kuri siaip jau yra pigesne, nei c20let - cia gera zinia tau, kaip potencialiam dohc 4x4 turetojui.

Taip pat, 31 klaida ir turi buti, jei klaidos skaitomos neuzvedus automobilio. Jei klaida butu nuolatos, masina, tiketina, net neuzsivestu :)

Ne granatu gumas ziureti reikejo, o kardano granatos guma (tai nera pakabinamo guolio guma). Be to, net jei ji ir suplysus - no big deal - cia nebent tam, kad kaina numust :)

Ta slangute nuo razdatkes alsuoklio butu gerai pajungti i buteliuka (pvz, nuo coca-colos) ir pasivazinejus su 4x4 (paganialinus) paziureti, ar ji svari. Siaip jeigu veikia ta 4x4, nesuk galvos ir pirk - jei visa kita ok.

Re: perkant 4x4?

Parašytas: 23 Lie 2010, 07:25
PoWILAAs
ten ne dohc, o c20ne :) na reiktų pamėginti, bet kad tolokai lėkt, beje ta kardano guma apsibuzojus labai nebuvo, jei apie tą vietą kalbam kur iš razdatkės išeina, vat kad ir važiuojant padega 4x4 lemputė, o nuskaitant klaidas 31 rodo,o važiuojant skaityt nemėginau tik ant užvestos, na imčiau manau jeigu nebūtų ten kaltas priekis, kažkaip nelabai ten taip padarytas :roll: kondiškė irgi neveikia, saugiklis lyg geras o mygtukas nereaguoja net, reiks dar pasvarstyt dėl to varianto, šiaip aišku smagu kai iš vietos taip plešia :)