tik iseini kuriam laikui, grizti, ir jau nesamoniu prirasyta

))
Esherio parasytas budas "patikrinti viskomova" yra daugiau nei juokingas. Patikrinti viskomovos bukle iranga is esmes turi tik du kentai - vienas sveicarijoje, kitas svedijoje.
Buvom kazkada sumaste savo patikrinimo stenda-stakles pasigaminti su dinamometriniu matuokliu, bet, kadangi nusipirkti nauja viskomova ir pigiau, ir paprasciau, nesukom del to pautu.
Esherio parashytas budas tinka is esmes tik patikrinti ar 4x4 veikia. Bet patikrinti galima ir ant zvyro sustojus, ar kad ir ant asfalto staigiau is vietos pajudant - nereiks nei masinos domkratu kilnoti.
Pabreziu, kad praktiskai visos razdatkes vidines detales yra deficitines. Viskomovai galutinai uzlinkus shaibom isheina visos, arba beveik visos kitos razdatkes detales. Esme paprasta - gale ir priekyje ant asiu skirtingi perdavimai (3.72 vs. 3.70 berods, kadangi senai tuo jau domejausi, skaiciai gali siek tiek skirtis), del ko razdatke net esant idealiai ratu geometrijai, padangu nusidevejimui ir t.t. vis tiek patiria tarpasini skirtuma, kuri ji ir kompensuoja. Kai viskomova perkaista, skirtumo pradeda kompensuoti tik epizodiskai, kai viena karta tiesiog uzsiblokavus razdatkei (=nebekompensuoja skirtumo) skirtumas susikompensuoja ant luztanciu razdatkes kardaneliu, planetarinio mechanizmo/dantraciu.
Visos detales is esmes prieinamos tik naudotos ir labai retai ju galima nusipirkti sveiku, todel, dazniausiai suluzus vienai ar kelioms razdatkes detalems perkama visa razdatke is naujo.
Pats pigiausias razdatkes gedimas - susidevejusi razdatkes sankaba

Bet cia retai buna, nes sita "liga" dazniausiai uzpuola tik tvarkingai vazinejancius piliecius. Nesuplyses VTS'as (beje, cia musu su dosmasteriu neteisingai naudojama savoka, bet labai prigijusi hidraulinio stumokliuko apibudinimui), ir visos metalines razdatkes detales yra deficitas.
Dar is 4x4 bedu - gali sugesti hidraulinis akumuliatorius arba solenoidas. Zodziu, yra dx kam sugesti.
Galinis reduktorius nors ir prisuktas 4'iais varztais, atsisuka labai sudetingai. Faktiskai reikia nuimti galine pakaba. Kardano granatos guma pas 99% 4x4 calibru suplysus. Man pakabinami guoliai su gumom ir nuimto kardano balansavimu kainavo ~550 Lt. Visi tie bajeriai sudejus i bendra skaiciu, sudaro visai nejuokingas ir nemenkas sumas.
Taciau, nusipirkus tvarkinga 4x4, surinkus informacija kaip ja priziureti ir palaikyti tinkamame stovyje, negalesi pazinti masinos

Nuo fwd 4x4 valdymu skiriasi kaip (atsiprasau uz ishsireiskima) birka nuo svilpuko. Taip sakant, kartais netgi labai verta isleisti neprotingus pinigus uz dar durnesne pramoga ir pojucius. Sia ziema mano caly labai retai vaziavo tiesiai

Pagaliau pajauciau, kad idetas darbas ir pinigai atpirko teikiamais malonumais.
Jeigu kam kokios pagalbos del 4x4 reik, kreipkites asmeniskai, patarsiu/pakonsultuosiu. Pats retokai cia beuzsuku.