Puslapis 1519

Parašytas: 26 Sau 2010, 11:09
popcys
akumuliatoriu ir pakroveju specialistas neesu, bet rinkdamasis nauja akumuliatoriu ir pakroveja, teko truputi pasiskaityti literaturos,kas ir nuleme mano pasirinkima.

truputi apie akumuliatorius, apie kuriuos as rasiau ir koks yra pas mane:

MODERNI: švino-kalcio technologija. Vis daugiau gamintojų stengiasi pereiti prie šios gamybos technologijos, nors ji yra žinoma nuo 1983 metų, kuomet pasirodė pirmieji kalcio technologijos akumuliatoriai “Bosch”. Šios technologijos akumuliatoriuose kalcis yra legiruojamas į abiejų krūvių plokšteles – dėl to pavyksta minimizuoti vandens sąnaudas, stipriai sumažinti savaiminį išsikrovimą, tokiu būdu gerokai prailginant sandėliavimo laiką, prailginti akumuliatoriaus tarnavimo laiką ir tuo pačiu garantiją. Tai leido pagaminti visiškai neaptarnaujamus akumuliatorius. Tačiau ši technologija turi ir šiokių tokių trūkumų – esant aukštoms temperatūroms, suaktyvėja plokštelių korozija, švino ir kalcio cheminis sukibimas nėra itin geras. Prastokas kalcio elektrinis laidumas. Kalcis padaro labai netolygią plokštelių mikrostruktūrą, tai padidina varžinių barjerų kiekį. Be to, pats kalcio legiravimo procesas yra brangus, dėl to išauga ir akumuliatoriaus kaina.

truputi apie krovimo ypatumus:

Kaip pakrauti akumuliatorių? Schema labai paprasta – kraunama su srove, lygia 1/10 dalimi akumuliatoriaus talpos [ pvz. 55 Ah – 5,5 A srovė]. Tačiau, kraunant visiškai neaptarnaujamus akumuliatorius, rekomenduojama naudoti automatinius pakrovimo įtaisus su IU charakteristika. Pasiekus įtampai artimą reikalingai vertę, pakrovėjas automatiškai išsijungia. Jei visiškai neaptranaujamą akumuliatorių krausime įprastu krovimo įtaisu su W charakteristika, kuris neišsijungia automatiškai, arba pastovia srove, akumuliatoriuje prasideda vandens skaidymas į dujas, smarkiai pakyla slėgis, prasideda teigiamo tinklelio erozija. Pasekmės – dėl dujų slėgio akumuliatorius gali sprogti [negalima leisti akumuliatoriui įšilti], prasideda aktyvios masės praradimas, o tai gerokai mažina akumuliatoriaus resursus.

va apie ka kalbu as, sia informacija pateikiau is tinklapio, kuriame galima pasiskaityti placiau:

http://www.ratai.lt/cgi-bin/SearchResul ... T=bet+koks

mano nupirktas akumuliatorius:

http://pigu.lt/autoprekes/elektra_ir_el ... ?id=493226

del pakrovejo remonto, tai man tai nelabai aktualu perkant daigta vos uz 130lt ir gaunant garantija 2 metu, tuo labiau kad jis turi daug apsaugu nuo poliu sumaisymo, nuo perkaitimo ir pan. Tuo labiau kad mano manymu, pakroveja naudojant asmeniniams tikslams, jis tarnaus ilgus metus. O del indikatoriu, tai rodoma kokioje stadijoje yra krovimas, taip pat rodo jei akumuliatorius numires galutinai, man to uztenka, manau merginai kuri nelabai gaudosi fizikos mokslose taip pat ;)

Parašytas: 26 Sau 2010, 11:40
Human
Nuo kada pakrovejas krauna pastoviu rezimu santykiu 1/10?
Pasijunk ampermetra prie akumo (kurio tau visiskai nereikia. . ) ir pamatysi, kad tavo teiginys nera tikslus. Jei tu teigi, kad krovimas yra pastovus 5.5 A tai tau akuma uzkociotu iki kokiu 20V - jis tikrai sprogtu, tad tavo teorija, kuria parasiai butu teisinga. O is tikruju vykstant akumo krovimui, amperazas (nuo pradinio tavo duoto ~1/10) mazeja ligi nulio (nulis niekad nebuna, dazniausiai apie 0.7 A).

Santykis 1/10 irgi nera tikslus, nes pakrovejas pats nustato nuo akumo talpos kiek jam krauti amperu.

Be to is tavo nurodyto linko apie tavo akuma:
- Speciali patentuota labirintinė ventiliacinė sistema

Tai reiskia, kad alsuoklis yra.

Parašytas: 26 Sau 2010, 13:05
Vytautas88
Čia gal Human kiek netikslus. Pavyzdžiui aš naudoju lygintuvą, kurio srovė reguliuojasi 0-30A ribose potenciometro pagalba :) Galiu nustatyt kiek noriu, ir visą krovimo laiką srovė bus pastovi. Tiesiog tai priklauso nuo pakrovėjo tipo.
Kas dėl krovimo srovės, aš visada kraunu 10% nuo talpos +1A. T.y. jei talpa akūmo 72Ah, tai kraunu ~8.2A srove.

Parašytas: 26 Sau 2010, 14:59
Justas
ir per 10val krovimo jis bus pilnai pakrautas

Parašytas: 26 Sau 2010, 15:38
Human
Vytautas88 rašė:Čia gal Human kiek netikslus. Pavyzdžiui aš naudoju lygintuvą, kurio srovė reguliuojasi 0-30A ribose potenciometro pagalba :) Galiu nustatyt kiek noriu, ir visą krovimo laiką srovė bus pastovi. Tiesiog tai priklauso nuo pakrovėjo tipo.
Kas dėl krovimo srovės, aš visada kraunu 10% nuo talpos +1A. T.y. jei talpa akūmo 72Ah, tai kraunu ~8.2A srove.
Kad tu chalturscikas ir naudoji sroves lygintuva tai dar nereiskia kad taip yra teisinga daryti :lol: (nors ir as kazkada taip dariau, tik ne tokiais amperazais. . . ) Ir kas pas tave per akumo stovis jei kocioji i ji 8.2A. . . (gera saltini turi ;) )

Parašytas: 26 Sau 2010, 19:03
Vytautas88
Chalturščike, aš tik pavyzdį daviau ;)

Parašytas: 26 Sau 2010, 19:23
ernix
blia, nesutraskes tavo akumo ploksteles su srove 8.2A? :shock: cia vadint reikia ne ikrovimu, o prievartavimu akumo :lol: as max duodu tokiam 3A, gaila akumo tiesiog.pastatai nakciai ir ikrautas

Parašytas: 26 Sau 2010, 19:57
Human
Tai kad zinai kam cia tais 3A jei galima iskart 8A chujaru chujaru daryt . . :D tiketina kad net uzverda. . Apie talpuma akumuliatoriaus tai isvis ka sneket. Soko terapija.

Parašytas: 26 Sau 2010, 20:20
Ricco
Masinos generatorius duoda 14.2 volto ir 50A srove.Ir nieko tam akumui nenutinka.Jeigu ventiliacija uzsikimsusi-sprogs kaip tu ji bekrautum.
Esu kazkur skaites,kad uztenka akuma 1 karta pilnai iskrauti,ir jo talpa sumazeja per puse

Parašytas: 26 Sau 2010, 20:51
tiogra1
Human,generatorius tvarkoi.Gal tu i darba vaziuoji ilgiau nei 10-15 minuciu?! ;)

Popcys,aciu :)

Parašytas: 26 Sau 2010, 20:55
WiliusG
Nuo pirmadienio dienos nejudinau, gal reiktu ait pazet kaip jai sekas... :D

Parašytas: 26 Sau 2010, 21:01
Human
Ricco nezinau kiek tiksliai genero srove, taciau rodos maziau. Be to jis niekad nekrauna ant tiek akumo ;)

Parašytas: 26 Sau 2010, 21:01
Arturas18
as siandien nuejau padaryti daugiau nuotrauku savo calibros,kaip ji atrodo dabar,nes latvis parase el.pastu ir paprase daugiau nuotrauku :) nuejau fotkinti,galvoju reikia i vidu ilipti :P paspaudziu pulteli ir pradejo kaukti,dureles neatsirakino, tai akumas padvese ir pradejo kriokti per visa kiema :D apsizvalgiau ar nera zmoniu ir pirma karta lipau per bagazine i savo masina :lol: na ir islupau akima is jos :D pasrsinesiau namo :P

Parašytas: 26 Sau 2010, 21:05
WiliusG
Smalsumas nugalejo :D Uzsivede is poros apsukimu, visai nesunkiai, db dirba po langais, sildosi :)

Parašytas: 26 Sau 2010, 21:14
upgiveup
WiliusG rašė:Nuo pirmadienio dienos nejudinau, gal reiktu ait pazet kaip jai sekas... :D
nuo 3h tiksliau nejudinai :D

Parašytas: 26 Sau 2010, 21:21
WiliusG
3h dar ne vakaras :D

Parašytas: 26 Sau 2010, 21:56
Human
Gal kam idomu bus (Vilniaus gedo univeras. . ):

Akumuliatoriu baterijos tipo žym&jimas
Išsirenkant akumuliatoriu baterija butina žinoti ir suprasti parametrus,
kurie yra užrašyti jo etiketCje. Pasitaiko tokie sutartiniai žymenys
ir santrumpos:
12 V; 55 A·h; R.C. 90 min; LOAD TEST 200 A;
CCA (f–18 °C): BC I400 arba IEC 275 arba DIN 255.
• 12 V – vardinC itampa.
• 55 A·h – akumuliatoriaus vardinis talpis. Talpis – tai elektros
kiekis Ah, sukauptas akumuliatoriu baterijoje. Svarbu atkreipti
dCmesi i tai, kad baterijos matmenys ne tiek svarbus, kiek jos
konstrukcijos ypatybCs, t. y. vidinC elektros kaupimo galimyb
C. Pavyzdžiui, tai galima butu pavaizduoti kaip dCže, i kuria
galima idCti triju litru stiklaini, ir talpa bus nuo 0 iki 3 litru, arba
vieno litro stiklaini – tas pats rodiklis bus apribotas 1 litru.
Norint nustatyti akumuliatoriaus baterijos talpi, ikrauta baterija
iškraunama per 20 valandu maža srove (kai vardinis talpis 55
Ah – srovC turCtu buti apie 2,75 A) esant 25 °C elektrolito
temperaturai. Tokios iškrovos pabaigoje baterijos gnybtu
itampa neturi buti mažesnC kaip 10,5 V. JungtinCse Amerikos
Valstijose akumuliatoriai pagal talpi neskirstomi. Pagal standarta
BCI (Battery Council International) akumuliatoriai
skirstomi pagal pacia svarbiausia charakteristika – šaltojo paleidimo
srove (starterinC srovC). Pavyzdžiui, 460 A srovC tinka
20
automobiliams, kuriems butinas 55 Ah talpis; 500–550 A atitinka
60–65 Ah; 630 A atitinka 75 Ah; 770 A atitinka 90 Ah.
• R.C. 90 min – rezervinC talpa (Reserve Capacity) 90 min. Rezervinis
talpis – tai laikas (minutCmis), kuri baterija pajCgi palaikyti
10,5 V itampa esant 25 A iškrovimo srovei. PraktinC rezervinio
talpio vertC – tai laikas, kuri, esant minimaliai
automobilio elektros apkrovai, galima važiuoti nakti, kai neveikia
generatorius.
• LOAD TEST 200 A – apkrovimas 200 A bandymo srove. Šis
bandymas parodo akumuliatoriaus tvarkinguma ir pajCguma išlaikyti
apkrova, kuri butina varikliui paleisti. Patikrinimui prie
baterijos gnybtu prijungiamas rezistorius, kuris atitinka automobilio
elektros sistemos varža paleidžiant varikli. Po maždaug
15 s apkrovos trukmCs akumuliatoriaus itampa turi buti ne mažesn
C kaip 9,5 V itampa esant 21 °C temperaturai. Kuo mažesnis
(pagal talpi) akumuliatorius, tuo mažesni varikli jis turi sukti,
atitinkamai jo apkrovimo srovC bus mažesnC. Šiuo atveju 200
A srovC atitinka 55 Ah talpos baterija.
• CCA (–18 °C): BCI 400 arba IEC 275 arba DIN 255 – šalto
variklio paleidimo srovC (Cold Cranking Amperes). Svarbiausias
rodiklis, rodantis, kokios galios srove atiduos akumuliatorius
žieminio variklio paleidimo salygomis. Norint nustatyti ši
rodikli, baterija keleta valandu išlaikoma –18 °C temperaturoje,
o paskui matuojama srovC, kuria ji atiduoda per 30 sekundžiu.
Šaltojo paleidimo srovC nustatoma pagal tris skirtingas
metodikas: BCI (Battery Council International), IEC (International
Electrotechnical Commission) ir DIN (Deutche Industrie
Normen). Šios metodikos skiriasi detalCmis (30, 60 ir 150
sekundžiu; 7,2 V, 8,4 V ir 6,0 V galutinC itampa atitinkamai),
taigi parodo skirtingas galutines vertes.
Žinomu firmu baterijos ženklinamos visais trimis rodikliais.

Parašytas: 26 Sau 2010, 22:15
kamikadze
walio pagaliau ir pas mane salciai atejo -13nakti buwo :lol: :lol: ryte pries waziawima i darba -10 tai traktoriukas kaip +20 uzsikure 8) 8) 8) waziuodamas i darba zwengiau is danu tampo masinas prikurineja laidais ir t.t cia jau buwo tragedija...

Parašytas: 26 Sau 2010, 23:29
krax
nep*sk proto,kad tampo,ne su senais kibirais juk vazineja :twisted:

Parašytas: 26 Sau 2010, 23:49
Vytautas88
ernix rašė:blia, nesutraskes tavo akumo ploksteles su srove 8.2A? :shock: cia vadint reikia ne ikrovimu, o prievartavimu akumo :lol: as max duodu tokiam 3A, gaila akumo tiesiog.pastatai nakciai ir ikrautas
8.2A nėra didelė srovė 72Ah akūmui ;) Per naktį (8h) 72Ah akūmas su 3A srove tikrai neįsikraus. Teoriškai prie 3A jis turėtų pasikrauti per 24h.
P.S.: kaip tu nustatai, kada akūmas yra įkrautas? :)

Parašytas: 27 Sau 2010, 00:07
Human
Nu ka tu cia sneki, tipo pastatai ant 8.2 ir per visa nakti? Tai cia butu kokios 9 valandos plius pries tai aisku kakojai, prauseis, ryte dar prauseis, valgei tai dar kokia 1 valanda minimum gaunasi 10 val laiko. Tu mane tikini, kad visa si laika tu krauni 8.2A 72Ah akuma? :) Jis dar ant zemes pavirsiaus yra?
Tu sneki apie greita ikrovimo buda, naudojant 2-3 kartus didesne srove. Taciau greitas tai ne 10h :) Arba tu is gero noredamas uzverdi ta savo akuma arba . .

92Ah akumas Patroolio buvo pilnai pakrautas letu rezimu per 13valandu. Amperazas startinis buvo 6,7A kiek pamenu veliau sumazejo.

Radau idomios istorijos:
Pirmuju akumuliatoriu korpusai buvo gaminami iš medžio ir tik
vCliau iš ebonito. Akumuliatoriu baterijos buvo sudarytos iš keliu
elementu, kuriu kiekvienas turCjo 2,2 V darbine itampa. 6 V akumuliatoriu
baterijai sudaryti viename korpuse buvo nuosekliai sujungiami
trys elementai, 12 V – šeši, o 24 V – net dvylika. Lengvie1
3
siems automobiliams 6 V elektros sistema buvo taikoma beveik puse
amžiaus, ir tik šeštajame XX a. dešimtmetyje buvo visuotinai pereita
prie 12 V sistemos. Bateriju korpusai iš ebonito pamažu užleido vieta
lengvesniems ir tvirtesniems polipropileno korpusams.

Parašytas: 27 Sau 2010, 00:19
Vytautas88
Human rašė:Nu ka tu cia sneki, tipo pastatai ant 8.2 ir per visa nakti? Tai cia butu kokios 9 valandos plius pries tai aisku kakojai, prauseis, ryte dar prauseis, valgei tai dar kokia 1 valanda minimum gaunasi 10 val laiko. Tu mane tikini, kad visa si laika tu krauni 8.2A 72Ah akuma? :) Jis dar ant zemes pavirsiaus yra?
Kaip matau žiauriai mėgsti išvedžiojimus. Kur aš sakiau, kad kraunu pernakt?
Tu sneki apie greita ikrovimo buda, naudojant 2-3 kartus didesne srove. Taciau greitas tai ne 10h :) Arba tu is gero noredamas uzverdi ta savo akuma arba . .
Normali krovimo srovė yra 10% nuo akūmo talpos. Jei 72Ah talpos akūmas, tai normali krovimo srovė yra 7.2A. Aš pridedu 1A, nes toks juokingas santykinis srovės padidėjimas apčiuopiamos žalos nedaro, o įsikrauna kiek greičiau.
92Ah akumas Patroolio buvo pilnai pakrautas letu rezimu per 13valandu. Amperazas startinis buvo 6,7A kiek pamenu veliau sumazejo.
Nepamirškim, kad praktinis įkrovimo laikas priklauso nuo jo išsikrovimo būsenos ir likusios talpos. Aš prieš tai kalbėjau apie teorinį įkrovimą.
Ir iš kur tu žinai, kad akūmas buvo pilnai įkrautas?

Parašytas: 27 Sau 2010, 09:06
Digitus
Rytas -30 :D po 5s sukimo starteriu cali uzsikure :D maniau kad kombaina uzkuriau :D vairo stiprintuvas klyke kaip skerdziamas :D vaira pora centimetru pasukau i sona ir ranku jegos jau nepakako, susnervinau uzgesinau ir nuejau namo :D Svarbu kad UZSIKURE :D :D

Parašytas: 27 Sau 2010, 09:23
J-o-n-c-e
Bet jus ir keistuoliai, tiagi uzkuriat ir nieko nesukinejat... As uzkuriu savo ir palieku kokiai 15min birbint, tik po to jau kai pasyla ir prasivaiksto visi skysciai gali vaira sukinet :)

Parašytas: 27 Sau 2010, 11:38
NightBoy
Birbinau ir as siryt savaja ;) Kurias gerai, tik salta tepala kol pradzioje prasuka, 3-4 starterio sukimai :lol: :lol: