YELOW rašė:Ta prasme kad norint varikliui isiurbti oro daugiau automatiskai jis veluos ikvepti
Jau jau po biski intuityviai pradedi isikirsti kas yra isiurbimo indukcija, bet supranti sita reikala atvbirksciai

Tas velavimas ir yra atmosferikam labai geras dalykas, jis leidzia cilindrus uzpildyti oru iki 1,05-1,15atm, prie tokiu rpm kokie yra vamzdziai ir voztuvu fazes (palyginimui senas paprastas karbiuratorinis variklis 0,7-0,8atm, tipo street ipurskimas 0,85-1atm )
Kodel taip ivyksta, kad be jokiu kompresoriu, cilindrai prisipildo virs atmosferinio slegio?
Pabandysiu paaiskint kaip tik moku paprasciau.
Taigi, stumoklis nuo VMT leidziasi i apacia ir sukuria tam tikra zemesni slegi cilindre negu isiurbimo vamzdyne, del to oras pradeda judet siauru isiurbimo vamzdziu link cilindro ir isibegeja iki (gerai pritiunintam vamzdyne) 600-800km/h. Stumoklis pasiekia AMT o slegis cilindre ir vamzdyne jau beveik issilygina, bet oro judejimo greitis vamzdyje yra vos ne didziausio greicio, tai kam tada uzdaryt voztuvus, tam ir yra voztuvu "fazes" arba voztuvu atidarymo/uzdarymo kampas. Nuo AMT stumoklis kyla aukstyn, oras is inercijos teka toliau i cilindra, netgi is mazesnio slegio i didesni, del oro mases ir greicio, kol dar kazkiek pakilus stumokliui aukstyn oras jau nebeteka i cilindra, nes jame jau slegis gan didelis, Va dabar ir yra geriausia uzdaryt voztuvus, kai stumoklis jau ~1/3 savo kelio link VMT. Ir vualia musu cilindras prisipildo virs atmosferinio slegio indukcijos/velavimo pagalba. Bet yra labai daug bet

Indukcija bus, tuo didesne, kuo didesne oro mase ir greitis isiurbimo vamzdyje. Oro masei reikia "ilgo" vamzdzio, bet ilgas vamzdis duoda dideli pasipriesinima, o greiciui siauro, bet nepersiauro, kad neuzdusintu variklio.
Kadangi mes is variklio norim max imanomu kW tai isiurbimo vamzdzius reikia trunpinti, tam kad nukelti sukimo momento pika kaip imonoma prie akstesniu RPM, nes per ilguose vamzdziuose nepasieksim to efekto, nes voztuvai uzsidarys per anksti, lyginant su vamzdzio naturaliu dazniu. Yra dvi iseitys ilgos voztuvu fazes, arba trumpesni isiurbimo vamzdziai, arba abu kartu, jeigu kraustomes is proto ir varikli suksim iki 9000+ RPM.

Tada jau ir apie portinima galima pagalvot
YELOW rašė:Ta prasme kad norint varikliui isiurbti oro daugiau automatiskai jis veluos ikvepti ta oro ir prades traukti tik prie aukstesniu apsuku, jei TORNADO tam kolike trumpins vamzdius tai tada jo, gali jam ir pavykti neprarasti to laiko, taciau priesingu atveju nzn kaip cia butu. Na as tik taip samprotauju Wink
Sunkiai supratau, bet kaip ir sakiau kuo trumpesni tuo valinimas pasireiks nuo didesniu RPM ir atvirksciai