faktu griovejas

hm. O kas yra faktas/tiesa etc, tai buna faktu/tiesa iki tol, kol kas nors neirodo kad yra kitaip, arba ji sudegina ant lauzo. Na zeme juk nera plokscia, kas buvo nenugincijamas faktas savo laiku. ~1900 metais tap pat buvo manoma, kad jau viskas atrasta ir nebera ka isradinet

Taigi visi gamtos desniai veikia nepriklausomai nuo musu ziniu apie juos.
Benzo/oro misinys pakuriamas cilindre 8-30 laipsniu pries VMT (virsutinis "mirties" taskas), tai nera labai didele problema, nes benzas dega palyginus letai ir nesudaro labai didelio parazitinio slegio, tik siek tiek. Net kai stumoklis pasiekia VMT didele dalis benzo dar nera sudegusi, sukuriamas tam tikras slegis, bet ne visas kiek imanoma, stumoklis leidziasi o benzas vis dar tebedega neatlikdamas beveik jokio naudingo darbo. Paskui viskas pasalinama per glusa 900-1300 laipsniu C ~35% benzo energijos ir dar 20% per radiatorius, trinties nuostoliai ~12-15%, pasildom atmosfera

Ir turim sumini NK 30-33% paciu optimistiskiausiu atveju.
Dabar isivaizduokim tokia situacija kad benzas sudega ~10-50 kartu greiciau, cia ne detonacija tiesiog su tam tikrais katalizatoriais galima pasiekti ir dar didesniu greciu. Benzas uzdegamas beveik VMT ir sukuria beveik visa imanoma slegi ir karsti iskarto, kiek tik turi benzas energijos. Slegis bus 1,5-2 kartus didesnis temperatura irgi panasiai, bet temperatura zaibiskai krenta leidziantis stumokliui=krentant slegiui, nes jau benzas yra sudeges, i glusa ismetama jau atvesusios ~200 laipsniu C atidirbtos dujos. Tarkim 10-15% nuostoliu per glusa ir 10-15% per variklio blokus radiatorius etc, trinties nuostoliai ~12-15%. Variklio NK 55-68%. Tiksliu skaiciu nezinau.
Kaip visada yra papildomu salygu nesu isitikines, bet manau kad pvz. 10.5:1 suspaudimo laipsnis gali buti mirtinas varikliui del per didelio slegio VMT ~8-12 tonu trumpalaike jega per svaistikli i indekla, vietoj 3-5 tonu normaliam varilyje. Manyciau del patikimumo galima paaukoti truputi NK ir suspaudimo laipsni sumazinti iki 8-9:1. Yra ir daugiau papildomu salygu
